ПРО СИСТЕМУ ЕЛЕКТРОННОГО АДМІНІСТРУВАННЯ ПДВ

1388

ПРО СИСТЕМУ ЕЛЕКТРОННОГО АДМІНІСТРУВАННЯ ПДВ

Державна фіскальна служба України у зв’язку з прийняттям Закону України від 28 грудня 2014 року № 71-\/ІІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких законодавчих актів України щодо податкової реформи» (далі— Закон № 71), який набрав чинності з 1 січня 2015 року, повідомляє.

Законом № 71 скасовано окремі норми Закону України від 31 липня 2014 року № Т 62 Т -V11 «Про внесення змін до Податкового кодексу України та деяких інших законодавчих актів України», з урахуванням змін, внесених до нього Законом України від 07 жовтня 2014 року № 1690-\/ІІ «Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення оподаткування інвестиційної діяльності», пов’язані із запровадженням системи електронного адміністрування податку на додану вартість, та одночасно запроваджено нові правила такого адміністрування.

З урахуванням змін, внесених до Податкового кодексу України (далі— Кодекс) Законом № 71, система електронного адміністрування податку на додану вартість запроваджується поетапно (пункт 35 підрозділу 2 розділу XX Кодексу):

  • з1січня до 1липня2015року (або до дати, визначеної в окремому рішенні Верховної Ради України (далі— рішення ВРУ) про скорочення терміну перехідного періоду відповідно до пункту 7Прикінцевих положень Закону № 71) — у тестовому режимі;
  • з1липня2015року—на постійній основі.

Система електронного адміністрування ПДВ, що організована на центральному рівні ДФС, забезпечує автоматичний облік у розрізі платників податку:

  • сум податку, що містяться у виданих та отриманих податкових накладних, зареєстрованих в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі —ЄРПН), та розрахунках коригування до них;
  • сум податку, сплачених платниками при ввезенні товарів на митну територію України;
  • сум поповнення та залишку коштів на рахунках у системі електронного адміністрування ПДВ;
  • суми податку, на яку платники мають право зареєструвати податкові накладні в ЄРПН.

Система електронного адміністрування ПДВ не вносить кардинальних змін до загальних принципів справляння ПДВ, затверджених Кодексом. Норми Кодексу, які визначають коло платників ПДВ, об’єкт оподаткування, принципи формування податкових зобов’язань та податкового кредиту, залишаються незмінними.