ДВА СУБ’ЄКТИ В ОДНОМУ ПРИМІЩЕННІ
На приватного підприємця доведеться отримувати окремий дозвільний документ від органів санепідемслужби. Також знадобиться звернутисядо Держгірпромнагляду. А стосовно пожежної безпеки турбуватись не варто.
Санітарно-епідеміологічна безпека
Висновок держсанепідемекспертизи — це документ, що засвідчує відповідність (чи невідповідність) об’єкта експертизи медичним вимогам безпеки для здоров’я і життя людини (п. 1 Порядку № 247).
І важливо, що органи CEC перевіряють не тільки технологічну документацію, продукцію, а й діючі обпекти (абз. 9 ст. 11 Закону № 4004, п. 3.1 Порядку № 247).Тобто об’єктом санепідем-експертизи може бути і безпосередньо кафе.
Поряд із цим у п. 3.1 Порядку № 247 зазначено: санепідемекспертизі підлягають об’єкти, стосовно яких її раніше не проводили та їх власник (чи уповноважена особа) не має чинного позитивного висновку на цей об’єкт.
А от кухня — новий суб’єкт господарювання. Бо ж тепер це, наприклад, не TOB , а ФОП . В описаній Вами ситуації власник бару не змінився. Він як і був, скажімо, TOB , так ним і залишився. Тому отримувати висновок державної санепідемекспертизи підприємству не треба. Він у нього вже є.
До того ж в абз. 4 п. 1.7 Правил № 219 сказано: суб’єкт госпдіяльності повинен забезпечувати належний санітарний стан виробничих, торговельних і складських приміщень відповідно до вимог Санітарних правил, а також прилеглої до підприємства території.
Нагадаємо: за результатами вказаної експертизи кухні орган CEC презентує підприємцю висновок державної санітарно-епідеміологічної експертизи діючих об’єктів, у тому числі військового та оборонного призначення (п. 6 Переліку дозвільних документів). І це не безкоштовно. Ціна послуги — 200 грн без ПДВ (п. 244 постанови № 1351).
Вважаємо, такому підприємцю (тобто на кухню) необхідно отримати висновок від органу CEC. Адже це окремий самостійний суб’єкт господарювання, який цього документа ще не має.
На замітку! Через те, що з юридичної точки зору кафе — інший суб’єкт господарювання, приватному підприємцю необхідно отримати ще й експлуатаційний дозвіл (ч. 1 ст. 22 Закону № 771, п. 79 Переліку дозвільних документів). Його видають виробникам та продавцям харчових продуктів. Цей документ підтверджує, що приміщення, обладнання тощо, які виробник харчових продуктів використовує у своїй діяльності, відповідають санепідемнормам.
Та майте на увазі: з 20.09.15 р. закладам громадського харчування цей документ не знадобиться.
Пожежна безпека
Контроль за пожежною і техногенною безпекою, цивільним захистом та діяльністю аварійно-рятувальних служб — парафія саме Держслужби України з надзвичайних ситуацій (далі — ДСНС) (п. 1.4 Порядку № 863, п. 10 Положення № 11).
Дійсно, із 01.07.13 р. новоутворені суб’єкти господарювання для початку роботи повинні попередньо подати декларацію відповідності матеріально-технічної бази суб’єкта господарювання вимогам законодавства з питань пожежної безпеки (далі — декларація відповідності). Це стосується і початку використання об’єктів нерухомості. Таку вимогу містить ч. 2 ст. 57 КЦЗ, абз. 8 ч. 1 ст. 1, ч. 5 ст. 4 Закону про дозвільну систему.
І право починати свою госпдіяльність у суб’єкта господарювання з’являється з дня реєстрації декларації відповідності в органах ДСНС (ч. 5 ст. 57 КЦЗ). До слова, за діяльність без зареєстрованої декларації відповідності ст. 175 КпАП передбачено адмінштраф — від 680 до 1700 грн.
Та якщо декларацію відповідності зареєстрував орендодавець — власник приміщення, орендарю подавати її не треба. Це прямо прописано в п. 1 Порядку № 440.
Оскільки підприємець орендуватиме приміщення в його власника — подавати декларацію відповідності та отримувати дозвіл від ДСНС не треба. Це вже зробив орендодавець.
Безпека праці
Експлуатація технологічного устаткування харчпрому належить до робіт підвищеної небезпеки (п. 6 додатка 6, п.2 додатка 7 до Порядку № 1107). А роботодавці виконують їх на підставі декларації відповідності його матеріально-технічної бази вимогам законодавства з питань охорони праці та промислової безпеки3 (п. З ст. 21 Закону про охорону праці, абз. 8 ч. 1 ст. 1, ч. 5 ст. 4 Закону про дозвільну систему, п. 21 Порядку № 1107).
Останню подають у двох примірниках до територіального органу Держгірпромнагляду за місцем виконання робіт. І зробити це треба не пізніше ніж за п’ять робочих днів до початку їх виконання. Декларацію роботодавець може віднести особисто, а може й надіслати рекомендованим листом з описом вкладеного.
Реєструють документ безоплатно протягом п’яти робочих днів із дня його отримання. І відмовити в реєстрації декларації роботодавцю не вправі.
Форму декларації відповідності, порядок її подання та реєстрації затверджено постановою № 440. » Форму наведено в додатку до 8 Порядку № 1107. Підприємцю доведеться подати декларацію відповідності щодо охорони праці, бо ж її надають саме роботодавці. А кафе якраз і буде окремим суб’єктом господарювання, якому, звісно, не обійтися без найманих працівників.